Середа 08 Травень 2024   Українська  /   Русский       Пошук    

5 причин насолоджуватися богослов'ям

Роберт Дженсон якось сказав, що богослов'я – це певний вид “граматики”. Можна сказати, що церква, як громада, говорить “християнською мовою”, а богослов'я формулює синтаксис та семантику цієї мови.

Слово "теологія", що складається з двох грецьких слів Теос (Бог) і Логос (слово), буквально означає "слово про Бога" або "бесіди про Бога". Ми займаємося богослов'ям, коли говоримо про Бога, і теологія, як багатогранна дисципліна, описує, хто такий Бог і що Він робить. Коли ми говоримо, що “Бог є любов”, що “Ісус є Бог” або що “ми потребуємо Спасителя”, то займаємося богослов'ям, бо говоримо про Бога. Теологією є також, коли ми вказуємо на прямі атрибути (якості) Бога – наприклад, Бог благ; або коли вказуємо на те, що Він говорить про нас (що ми злі).

Отже, богослов'я – це мова християнства. І нам, християнам, слід більше, ніж будь-кому, говорити про Бога – постійно і заразливо. Однак багато хто веде себе так, ніби богослов'я є щось чуже природі та справам Бога. Вони кажуть: люблячий Бог – це стосунки, а не набір доктрин. Їх теологія – це академічні вправи для богословів, які особливо важливі для повсякденного християнського життя. Для таких богослов'я – це щось зовнішнє, яке не має відношення до серця.

Коли богослов'я сприймають як академічні вправи для еліти небагатьох, його хочеться відкинути як непотрібні пута. Але правильно богослов'я, що розуміється, дає свободу і спрямовує до вічності, тому що неможливо бути християнином без християнського богослов'я. Без теології християнство – німа, нежива релігія. Християнський Бог Сам визначає та демонструє богослов'я. Я не можу говорити про свою дружину, не описуючи її якось; так і християни не можуть без богослов'я описувати Бога.

Отже, теологія – це граматика християнської віри. Ми не можемо обійтись без неї. Не можемо її ігнорувати. І я вважаю, що важливість богослов'я можна висловити п'ятьма фундаментальними концепціями.

1. Біблійний Бог – богословський Бог

Це твердження особливо очевидне у світлі того, що ми щойно говорили про буквальне значення слова “теологія”. Але важливо глибше зрозуміти цю думку.

Коли Бог каже “Я є сущий” (Вих. 3:14), то це означає, що Він суверенний, і що ми повинні поклонятися Йому і довіряти Йому. Коли Ісус каже “прийдіть до Мене всі трудящі та обтяжені, і Я заспокою вас” (Мт. 11:28), то має на увазі, що Він суверенний, але також і благий, люблячий і милостивий.

Коли Ісус каже, що “Дух навчить вас усьому і нагадає вам усе, що Я говорив вам” (Ів. 14:26), то має на увазі, що Бог настільки присвятив Себе місії вирощування в нас богослов'я, що вирішив “влаштуватися” в нас самих. (1 Кор. 6:19). Біблія навчає нас і показує, як потрібно передавати іншим істину (Юд. 1:3; 2 Тим. 1:14). Теологія важлива у Бога.

Природа говорить про Бога (Пс. 18:2), і Сам Бог говорить про Себе Самого (Ів. 14:26). Ми говоримо про Нього, коли славимо Його, і говоримо про Нього, навіть коли відкидаємо Його. Зрештою, навіть атеїсти – “найрозлюченіші у світі богослови” – говорять про Нього, стверджуючи Його “непотрібність”. Нікуди не подітися від “богословського” Бога.

2.  Біблія  –  богословська книга

Біблія – саме Слово Бога (2 Тим. 3:16-17). Її слова походять від Самого Бога і вказують на Нього. Її слова пояснюють нам, Хто Він, і хто ми є до Нього. Біблія – це богословська книга, бо говорить про Бога.

Коли ми наставляємо когось, або коли Слово Боже наставляє нас, це богословський процес. Деякі з найвпливовіших на планеті християн, які приймають Біблію як Боже Слово, не особливо, здається, люблять теологію. Їм не подобається, що вона “поділяє” християн або, як вони думають, заважає “справжньому служінню”. Однак, якщо вони читають Біблію, то читають про характер і діла Бога. Вони – “по вуха” у богослов'ї.

3. Євангеліє – богословське послання

Євангеліє означає “Добру звістку” і часто описується як послання або проголошення. Євангеліє проголошує ту добру новину, що Ісус сидить зараз на троні і що ні в якому іншому імені не можна знайти спасіння (Дії 4:12). Євангеліє пов'язане з місією Триєдиного Бога, який займається викупленням усього всесвіту. У своїй любові Бог послав Свого Сина перемогти гріх і смерть. А Син послав Святого Духа, щоб зробити нас здатними жити у світлі цієї перемоги.

Ми не віримо в так звану євангелію мормонів або свідків Єгови. Вони пропонують спотворене богослов'я про те, яким є Бог і яким є Ісус, і що означає вічність з Ним. Їхня теологія веде до загибелі. Різниця між істинним і хибним євангелією – це різниця між проголошенням істинного та хибного богослов'я.

4. Церква – богословський глашатай

Коли Ісус говорив Своїм учням, що “брама пекла не здолають церкву” (Мт. 16:18), то викладав їм богословську істину. Церква як Божий народ озброєна такою теологією, яку диявол не може знищити. Сатана знає богослов'я дуже добре – навіть “біси вірують і тремтять” (Як. 2:19). Сатана проголошує теологію ненависті. Церква ж – глашатай богослов'я кохання.

Коли віруючі збираються щонеділі на богослужіння, вони проголошують царем Бога – не сатану. Ми говоримо Богу, один одному і цьому світу, що нас об'єднує не хобі та не якісь люди, проекти, а богослов'я. Ми поклоняємося тому самому Богові. Нас змінило те саме Євангеліє, яке засноване на тому самому богословському фундаменті.

5. Християнське життя – це богослов'я на практиці

Кевін Ванхузер переконаний, що богослов'я формує “п'єсу” християнського життя, що воно є сценарієм драми, що розгортається “Божа робота в цьому світі”. Своїм життям ми демонструємо свою теологію. Якщо ми слідуємо “сценарію”, то практикуємо правильне богослов'я, показуємо іншим, яким є Бог і що саме Він робить у цьому світі.

Наша теологія не може бути відокремленою від нашого життя. Рассел Мур пише:

“Богослов'я, відокремлене від місії – отже, відокремлене від того життя, до якого нас закликав Ісус, – це не біблійне богослов'я. Ісус Христос сказав, що Його вівці слухають Його голос та біжать на цей голос. Слухання Христового голосу створює певний рух, прогрес. Справжнє богослов'я своєю кінцевою метою ставить питання не “що”, а “Хто”. Така теологія показує нам, як Бог спроектував цей всесвіт відповідно до образу та характеру Ісуса Христа; як, зрештою, Він усе об'єднає у Христі; як у Христі Бог реалізує Свій план примирення людей з Собою і один з одним, даруючи, таким чином, свободу всесвіту стати тим, для чого він і задуманий – бути театром Божої слави”.

Іншими словами, якщо ми не віримо у правильне богослов'я, наше життя не зможе правильно відображати Бога. Бог не просто хоче, щоб ми мали правильну теологію. Він хоче, щоб у всіх людей у ​​всьому світі була правильна теологія. Тому ми, як Його учні, покликані робити учнів. Це наказ, щоб ми говорили іншим про Бога і говорили правильно. Ми хочемо, щоб народи не просто почули про Бога, але щоб пізнали Його саме так, як Він відкрився через Писання.

17.10.2023

Краса справжніх стосунків із Богом

З чим асоціюється слово «релігія»? з набором правил, розпоряджень та ритуалів або з живим Богом, з яким ви можете спілкуватися скрізь і завжди?

Для мене релігія асоціюється з Богом, з яким я можу спілкуватися через смерть і воскресіння Ісуса Христа.

Бог дав певні правила, які ми повинні дотримуватися, але при цьому Його метою було вберегти нас від гріха, а...

Навчіться подобатися собі

Чи знаєте ви, що наші вчинки і ми як ОСОБИСТІСТЬ – не одне й те саме? Справа в тому, що хоча я не завжди вчиняю правильно, це не впливає на мою ОСОБИСТІСТЬ. Я знаю, що мене все одно люблять і що я продовжую залишатися доброю людиною. Я припускалася помилок у житті, я знаю, що і в майбутньому припустю їх чимало, але я все одно продовжую себе любити.

Якщо ви собі п...

Перетворююча зустріч з Ісусом

1 Після того знову з'явився Ісус учням Своїм при Тиверіадському морі. З'явився так:

Ворожнеча, сварки, суперництво та гнів

Ворожнеча, сварки,
суперництво та гнів
Справи плоті відомі; вони суть: перелюб, блуд, нечистота, непотребство, ідолослужіння, чари, ворожнеча, сварки, суперництво, гнів... —
Галатам 5:19–20, KJV
Одного разу я почув, як наш шестирічний син сказав своєму дев'ятирічному братові:
— Ненавиджу тебе!
Я підійшов до нього і спитав:

Чому нам потрібно говорити про послух

Второе ім'я моєї дочки - Грейс (у пер. з англ. благодать ), і я також знаю далеко не одну сім'ю, в якій дитину назвали Мерсі (у пер. з англ. милість ). Благодать і милість — поняття, які є стовпами Євангелія, поняття досить гарні, щоб назвати на честь них дитину. Але за всі свої дні я жодного разу не зустрічав людину на ім'я Послух.

Колись давно це ім'я використо...

Прощення як дар

Здається, ми якось не так обходимося з прощенням. Якесь воно не таке, яким мало бути, те прощення, про яке ми говоримо. А може, ми прощенням називаємо зовсім ніяке і не прощення? Наприклад, як треба прощати своїх кривдників: кожного окремо і всіх разом?

Адже часто як буває – образить хтось когось, а потім каже: «Винен. Простіть. Хто старе згадає… Ви повинні мене про...

Ви подобається собі?

Багато людей не подобаються самим собі. Протягом багатьох років я намагаюся допомагати людям зцілитися не лише фізично, а й душевно. Я зрозуміла: більшість людей собі не подобається. Вони навіть не підозрюють, що в цьому полягає корінь більшості їхніх проблем. Корінь багатьох наших проблем, у тому числі у взаєминах з людьми, — це самовідданість і ненависть до себе.&nbs...

Віра

Християнство прийнято вважати релігією. Але правильніше було б називати його вірою. Ми часто говоримо про християнську віру. Християнство – це віра, бо воно є системою знань, яку проголошують або в яку вірять його прибічники. Воно називається вірою також тому, що чеснота віри лежить в основі християнського розуміння спокутування.

Але що означає віра? У нашому суспільстві вірою ч...

Прощення

Завжди приємно говорити про те, що добре для нас. Якщо ми з кимсь посварилися, і ми винні в цьому, то приємно, коли нас розуміють і прощають, і більше не згадують про наші помилки. Зазвичай ми захоплюємося людиною, яка великодушна і готова прощати інших. То наскільки ми маємо бути вдячні Богові за Його милість і прощення, яке Він дарував людям. Якщо люди грішать, порушуючи закон Господній, то ч...

Впевненість у невидимому

Написано: «Віра ж є здійснення очікуваного і впевненість у невидимому» (Євр.11:1). Сьогодні я хотів би поговорити про те, наскільки важливо мати розплющені духовні очі і впевненість у невидимому.

Біблія розповідає нам про Агар, яка опинилася разом зі своїм сином у відчайдушних обставинах: «Вона пішла, і заблукала у пустелі Вирсавії; і не стало води в міх...