Субота 18 Травень 2024   Українська  /   Русский       Пошук    

Зцілені, врятовані та живі для правди

У 1-му посл. Петра 2:24 написано: "Він гріхи наші Сам підніс тілом Своїм на дерево, щоб ми, позбавившись гріхів, жили для правди: ранами Його ви зцілилися". Це добре відоме у Тілі Христа місце Писання про зцілення. Однак воно говорить не лише про зцілення, а ще й про те, що передувало йому. Розберемо цей вірш частинами.

Спочатку йдеться про те, що Ісус підніс наші гріхи тілом Своїм на дерево. Це означає, що Ісус добровільно взяв гріхи всіх, хто вірує в Нього, забрав їх від нас, узявши на Себе, і розібрався з ними на хресті. Як розібрався? Знищивши їх. Він зазнав покарання, Він пройшов пекло - все, ціна сплачена, так що того, що Ісус узяв із Собою на хрест, більше не існує.

Варто трохи зупиниться і на тому, що йдеться саме про піднесення гріхів на дерево. Про дерево згадує також і Павло в Гал.3:13, цитуючи Вт.21:23. Але є ще ст.22, думка якого ст.23 тільки продовжує. І Вт.21:22 встановлює страту за злочин, гідний такого покарання. І така кара встановлювалася у вигляді повішення на дереві - Ісус був прибитий до хреста, був повішений таким чином на ньому.

Отже, Ісус поніс найвищу міру покарання з погляду людського закону, і з погляду Божого, зійшовши в пекло з тягарем гріха і прокляття, яке Він узяв на Себе. Тепер варто зауважити, що покарання за будь-який гріх – смерть (Рим.6:23). Отже, гріх сам собою є злочином, гідним смертної кари з погляду Бога. І щоб позбавити людство від цієї долі, Ісус приніс Себе у замісну Жертву. Але прийнявши на Себе найвищу міру покарання за законом Мойсея, Він тим самим забезпечив спасіння будь-кому, хто тільки прийде до Нього, навіть тому, хто вчинив злочин, гідний того покарання, яке незаслужено поніс Ісус. І для людського розуму це незбагненно.

І все це було сказано лише для того, щоб показати наслідок того, що зробив Ісус – звільнення від гріхів. І це грецьке слово "ἀπογίνομαι (apoginomai)" , перекладене як "визволення" , дуже цікаве, адже воно має значення: "1.) бути віддаленим від, відлучитися; 2.) померти для чогось". Таким чином, коли тут говориться про визволення від гріхів, то це прямо вказує на те, що Ісус їх забрав у нас, чим і вилучив їх від нас. Це і є прямим покажчиком на те, що ми були відлучені від гріховної природи - вона була у нас забрана, замість якої нам була дана природа праведності Ісуса (Рим. 5:17).

І хоча Писання неодноразово нам це сповіщає, особливо у посланнях Ап. Павло, у цьому вірші цю думку ми також можемо побачити, оскільки вона підводить до наступного твердження. Але перш ніж перейти до нього, варто зауважити, що тут також йдеться про те, що ті, хто прийняв Ісуса, померли з Ним для гріха. Новий Живий переклад Біблії з цього вірша дає посилання на Рим.6:2, де про це йдеться прямо. Хоча прямо про це йдеться і в вірші, що розглядається грецькою, що трохи завуальовано перекладом.

Отже, Христос відіслав від нас гріхи, знищивши їх, тому вони більше не є частиною нас. Так що старого грішника більше немає, а є тільки врятований за благодаттю праведник. Тому що якщо грішник, значить, все ще у своїх гріхах без прийняття забезпеченого Ісусом визволення від них. Але справа в тому, що старий грішник не може жити для правди. Про це говорить наступне твердження, яке тісно зав'язане на звільненні від гріха, тому процитую всю цю фразу цілком: "щоб ви, позбавившись гріхів, жили для правди".

Вживане тут формулювання дає зрозуміти, що жити для правди, чи праведності, можна лише позбувшись гріхів. Якщо ці гріхи не вилучені, немає можливості жити для правди. І оскільки Ісус узяв на Себе гріхи всіх і кожного, знищивши їх на хресті, то можливість жити для правди є у кожного, хто тільки звернеться до Ісуса, прийнявши Його Своїм Господом та Спасителем. З цієї причини Писання і говорить про те, що люди винні в Новому Завіті вже не за свої вчинки, але на них є лише один гріх, тільки один – це невіра у Христа. Як написано: "Невіруючий уже засуджений (Ів.3: 18)", - і він засуджений ні за що інше, як тільки за невіру, тому що все інше поніс і знищив Ісус.

І навіщо Ісус поніс гріх і знищив його? Щоб ми, звільнившись від гріха, жили для правди. А що є наслідком правди чи праведності? Лікування. Тому ранами Ісуса ми і були зцілені. Оскільки Ісус підніс на дерево гріхи, Він поніс і всі наслідки гріха, якими є немочі та хвороби. Це ми бачимо у двох образах. По-перше, Вт.21:23 встановлювало, що кожен, хто висить на дереві, проклятий. Проклятий за що? За вчинений ним злочин. А оскільки Ісус ніякого злочину не чинив, але добровільно взяв на Себе нашу провину, то Він виявився проклятим за нас і замість нас. А частиною прокляття є немочі та хвороби, тому і їх Ісус поніс замість нас, взявши на Себе прокляття людства.

По-друге, Ісуса навіть не просто прибивали до хреста. Його побили. Дослідники кажуть, що бичі були із шипами, що виривають шматочки шкіри при кожному ударі. Нам важко уявити, який біль зазнав Ісус замість нас. Таким чином, на Ньому було безліч ран - думаю, їх було не просто безліч, але безліч. Це і є ще одним чином неміч і хвороб, які поніс за нас і замість нас Ісус. Він узяв на Себе всяку неміч і всяку хворобу, вилучивши їх від нас цілком і повністю разом із гріхом. 

Таким чином, і приходимо до висновку, записаного Петром у цьому місці Писання: оскільки наші гріхи були віддалені від нас і знищені, то разом з ними – і хвороби; а оскільки результат визволення від гріха - це життя праведності, то рани, які забезпечили нам таке життя і свободу, принесли нам і зцілення - свободу і звільнення від хвороб і неміч.

Цікаво, що зцілення ранами Месії говорить і Ісая. Однак в Іс.53:5 нічого не сказано про звільнення від гріхів і життя для правди. Тому що це було одкровенням Нового Завіту, а у Старому Завіті лише детальніше описується те, що Христос покараний. З цієї причини Петро мав повторити це, але вже у світлі нового одкровення, акцентуючи увагу саме на звільненні від гріхів, наслідком чого стало життя для правди, або життя в праведності. А оскільки праведність не підпадає під прокляття, оскільки вона абсолютно вільна від нього, то і життя в праведності означає життя, вільне від гріха та прокляття, а тому і від наслідків гріха та виразів прокляття, якими є хвороби та немочі.

Отже, можемо говорити про те, що праведність і хвороби несумісні, так само як праведність не сумісна з гріхом і прокляттям. Праведність живе у благословенні, тому що вона позбавлена ​​всього того, що перебуває під прокляттям. У праведності немає місця порочній природі гріха, тому хворобам і немощам ніде зачепитися. Вони були позбавлені свого кореня. А залишившись без кореня, вони вичерпуються - ранами Його ми зцілилися.

При цьому "зцілення" - це теж цікаве грецьке слово "ἰάομαι (iaomai)" . І воно означає не тільки і не просто зцілення, але його значення такі: 

1.) лікувати, зцілювати;

2.) зробити цілісним;

2.а) звільнити від помилок і гріхів, домогтися (чиєїсь) порятунку.

Таким чином, рани Ісуса так само забезпечили спасіння, як і зцілення; і вони забезпечили непросто зцілення, але цілісність; і в них так само було закладено звільнення та звільнення від гріхів. Як бачимо, все тут настільки пов'язане, що одне тільки слово "вилікувати" означає і позбавити гріхів, і принести порятунок, і зробити цілісним! Адже це вся та робота, яка була зроблена Ісусом на хресті! Це все нерозривно пов'язано, так що спасіння означає визволення від гріхів, а визволення від гріхів означає життя для правди, а життя для правди, у праведності, означає повну цілісність . При цьому образ не буде цілісним, якщо тільки одна складова буде такою. Так що цілісність означає не просто зцілення в тілі, але цілісність у дусі, душі та тілі. Ось що забезпечив нам Ісус!

Нам лише потрібно це усвідомити, повірити й у цьому ходити. Коли Ісус сказав принесеному до Нього розслабленому: " Прощаються тобі гріхи твої", - тоді ж Він наказав йому встати та ходити (Мт.9:2-7). На цьому прикладі бачимо, що Ісус тут так само почав з гріхів, розлучившись з ними, після чого було зцілення. Виходячи з цього, можемо говорити про те, що зцілення - це природне наслідок визволення від гріхів і відкуплення для вічного життя в праведності, так що де є усвідомлення праведності, там немає місця хворобам або немощам.

Ми були врятовані і викуплені; ми померли для гріха, але воскресли для нового життя у праведності; ми народилися згори і наш родовід простий: від Бога. А у Бога абсолютно чиста ДНК, бо абсолютно праведна. Отже, що прийшло зі звільненням від гріхів лікування передбачає цілісність і генетичного коду, унаслідок чого ніяким природним схильностям до прокляття немає місця. І подумати тільки, якщо прокляття настільки проникло в людину, що навіть поставило відбиток на його ДНК, то тим більше сила спокутування та благословення матиме вплив на тіло!

І нарешті, варто звернутися до грецького значення слова, яке в Синодальному перекладено як правда ("живі для правди"), тому що це внесе свої доповнення в цілісну картину і повний образ розуміння Писання. На грецькому це слово "δικαιοσύνη (dikaiosunē)", яке означає: 

1.) у широкому значенні: стан, [у якому людина] такий, яким він має бути; праведність; стан, прийнятний для Бога;

1.b.) чесність, чеснота (гідність, цнотливість), чистота життя, правота, правильність мислення, почуття та дії.

До речі, це саме, що й у Рим.5:17 перекладено просто як " праведність " .

Виходячи з цього, життя в праведності означає гідне і чисте життя чесності, чесноти та цнотливості; життя в стані правильного мислення, почуттів (у що включається і правильне, добре, самопочуття) та дій, поведінки. Більше того, праведність – це і є наш стан таких, якими ми й повинні бути, адже людина і була створена таким Богом, а Ісус повернув нас до цього стану правильного та прийнятного становища перед Богом, зробивши нас частиною сім'ї Божої та причасниками Божої природи (2Пет.1: 4).

Тому нам просто потрібно оновити свій розум до реальності викуплення (Рим.12:2), щоб мати здатність ходити і жити в забезпеченому нам Ісусом. Адже доки ворог буде обманювати дітей Божих щодо їхньої природи, становища і стану, то зможе імітувати владу прокляття над їхнім життям, від якого, насправді, ми були повністю викуплені, позбавлені та звільнені . Отже, одягнувши шолом спасіння (Еф.6:17) і продовжуючи дивитися в дзеркало слова Божого (2Кор.3:18), нам треба продовжувати працювати над нашим перетворенням на образ Христів, оновлюючи до нього наш розум, тому що образ Христів абсолютно непроникний і не схильний навіть до жодної хвороби чи немочі . І ми можемо ходити в цьому - насправді Ісус і зробив усе те, що Він зробив, щоб ми ходили і жили в цьому. 

Нам лише потрібно продовжувати перетворюючу роботу з нашим розумом і в нашому серці через роздуми над словом Божим, що викорінює будь-який протилежний образ. І коли він буде викорінений, ми зможемо мати досвід у оновленому житті, вільному від гріха та прокляття на цій землі. Ті, кому вдалося оновити свій розум і прийняти вірою у своє серце цю істину, переживали це (напр., Дж. Лейк). І ми можемо мати і повинні мати те саме, ходячи в такій же владі та непроникності, як і Ісус ходив цією землею. Тому, нам потрібно докласти всіх зусиль для того, щоб це слово потрапило в серце і перетворило розум, тому що встановлені прокляттям твердині - вірусний програмний код - це єдине, що продовжує допускати прояви прокляття і давати їм місце в житті віруючих, в той час час як вони від цього цілком вільні. 

Отже, ми здобули досконалу свободу у Христі від рабства гріха, прокляття та їхніх наслідків - тепер нам тільки треба навчитися ходити, жити і діяти в цьому. Хай допоможе нам у цьому Господь! Хоча Він уже і послав нам Свою допомогу в тому, що дав нам Духа Свого Святого... Але нехай Він допоможе нам навчитися від Нього, давши благодать для цього! Алілуя! Слава Богу!

16.10.2023

Коли у вас немає бажання читати Біблію

Доколи в нашій домашній групі обговорювалася тема вивчення Біблії з маленькими дітьми, фраза "треба було" звучала неодноразово і всі згідно кивали. Молоді мами хотіли читати Біблію, але це відбувалося далеко не завжди. Знайома картина?

Це звичайні вагання віруючих. Ми знаємо, що читання Святого Письма корисне для нас – ми знаємо, що “повинні” – але як...

Ви хотіли б завжди бути в Дусі?

Ви хотіли б «ходити в Дусі» щодня? Вам це здається неможливим? Чи ви все ж таки вірите, що цьому можна навчитися? Щоб з'ясувати це, давайте докладніше досліджуємо слова Павла: «Я кажу: ходіть у Дусі, і ви не будете виконувати бажання плоті».
Грецьке слово peripateo - "ходити", зустрічається в Новому Завіті 95 разів. Воно складаєть...

Доданки успіху

Сучасне суспільство вважає за краще дивитися на речі простіше, особливо не старатися і не турбувати себе. Ми хочемо негайних результатів. Ми хочемо отримувати бажане відразу. І завдяки стрімкому прогресу ми справді можемо багато чого отримати негайно. На Заході люди зосереджені на тому, щоб домагатися всього легко, швидко і без зусиль. Молоде покоління настільки звикло ...

Проповідуйте Євангеліє всьому світу

Отже, йдіть, навчіть усі народи… — Матвій 28:19

…Ідіть по всьому світу і проповідуйте Євангеліє всієї тварюки. — Марка 16:15

Сьогодні я хочу поговорити про доручення, яке Ісус дав усім віруючим: йти по всьому світу і проповідувати євангелію. Але чи мав на увазі, що для цього ми повинні залишити свою сім'ю, країну і вирушити н...

Що таке молитва в Дусі?

Серед безлічі способів, якими ми спілкуємося з Богом, "молитва в Дусі" займає особливо важливе та потужне місце у духовному житті віруючих. Апостол Павло, зокрема, закликає нас до цієї практики в Єфесянам 6:18, коли він пише "моліться Духом у всіх випадках". Ця практика має глибоке значення для нашого духовного розвитку і може бути надзвичайно цінною.

Часто ми може...

10 біблійних віршів про Любов, Силу та Віру

У Святому Письмі, ми знаходимо нескінченну кількість віршів, які надихають та підбадьорюють нас у нашій вірі, нагадуючи про силу та незмірну любов, які можна знайти у наших відносинах з Богом. Чи ми стикаємося з викликами, відчуваємо сумніви, чи просто шукаємо духовне піднесення, Біблія надає нам керівництво та підтримку, необхідну для того, щоб упевнено та з надією подолати всі життєві труднощ...

Прощення

Завжди приємно говорити про те, що добре для нас. Якщо ми з кимсь посварилися, і ми винні в цьому, то приємно, коли нас розуміють і прощають, і більше не згадують про наші помилки. Зазвичай ми захоплюємося людиною, яка великодушна і готова прощати інших. То наскільки ми маємо бути вдячні Богові за Його милість і прощення, яке Він дарував людям. Якщо люди грішать, порушуючи закон Господній, то ч...

Впевненість у невидимому

Написано: «Віра ж є здійснення очікуваного і впевненість у невидимому» (Євр.11:1). Сьогодні я хотів би поговорити про те, наскільки важливо мати розплющені духовні очі і впевненість у невидимому.

Біблія розповідає нам про Агар, яка опинилася разом зі своїм сином у відчайдушних обставинах: «Вона пішла, і заблукала у пустелі Вирсавії; і не стало води в міх...

Уроки прощення

Проте, попри всі кривди та образи ми повинні прощати: «Будьте один до одного добрими, милосердними, прощайте один одному, як і Бог у Христі простив вам» (Еф. 4:32).

Усі ми грішимо, і всі ми боржниками перед Богом, бо своїми гріхами порушуємо Його святі заповіді – Богом даний закон. І лише за умови прощення гріхів, провин ближнім, якщо вони в чомусь завинили ...

Любов без лицемірства

Чи бувало з вами так: людина, яку ви вважали своїм другом, казала вам, що цінує вас і цінує вас, а сама обговорювала вас за очі, пліткувала про вас і вела себе. зовсім не як друг? Коли ви розмовляли з ним начистоту щодо його відносин і поведінки, чи визнавав він, що винен, і вибачався? Чи брехав, намагаючись прикрити свою провину? Чи було вам боляче дивитися, як він вдавав вашого...