Неділя 22 Грудень 2024   Українська  /   Русский       Пошук    

Зцілені, врятовані та живі для правди

У 1-му посл. Петра 2:24 написано: "Він гріхи наші Сам підніс тілом Своїм на дерево, щоб ми, позбавившись гріхів, жили для правди: ранами Його ви зцілилися". Це добре відоме у Тілі Христа місце Писання про зцілення. Однак воно говорить не лише про зцілення, а ще й про те, що передувало йому. Розберемо цей вірш частинами.

Спочатку йдеться про те, що Ісус підніс наші гріхи тілом Своїм на дерево. Це означає, що Ісус добровільно взяв гріхи всіх, хто вірує в Нього, забрав їх від нас, узявши на Себе, і розібрався з ними на хресті. Як розібрався? Знищивши їх. Він зазнав покарання, Він пройшов пекло - все, ціна сплачена, так що того, що Ісус узяв із Собою на хрест, більше не існує.

Варто трохи зупиниться і на тому, що йдеться саме про піднесення гріхів на дерево. Про дерево згадує також і Павло в Гал.3:13, цитуючи Вт.21:23. Але є ще ст.22, думка якого ст.23 тільки продовжує. І Вт.21:22 встановлює страту за злочин, гідний такого покарання. І така кара встановлювалася у вигляді повішення на дереві - Ісус був прибитий до хреста, був повішений таким чином на ньому.

Отже, Ісус поніс найвищу міру покарання з погляду людського закону, і з погляду Божого, зійшовши в пекло з тягарем гріха і прокляття, яке Він узяв на Себе. Тепер варто зауважити, що покарання за будь-який гріх – смерть (Рим.6:23). Отже, гріх сам собою є злочином, гідним смертної кари з погляду Бога. І щоб позбавити людство від цієї долі, Ісус приніс Себе у замісну Жертву. Але прийнявши на Себе найвищу міру покарання за законом Мойсея, Він тим самим забезпечив спасіння будь-кому, хто тільки прийде до Нього, навіть тому, хто вчинив злочин, гідний того покарання, яке незаслужено поніс Ісус. І для людського розуму це незбагненно.

І все це було сказано лише для того, щоб показати наслідок того, що зробив Ісус – звільнення від гріхів. І це грецьке слово "ἀπογίνομαι (apoginomai)" , перекладене як "визволення" , дуже цікаве, адже воно має значення: "1.) бути віддаленим від, відлучитися; 2.) померти для чогось". Таким чином, коли тут говориться про визволення від гріхів, то це прямо вказує на те, що Ісус їх забрав у нас, чим і вилучив їх від нас. Це і є прямим покажчиком на те, що ми були відлучені від гріховної природи - вона була у нас забрана, замість якої нам була дана природа праведності Ісуса (Рим. 5:17).

І хоча Писання неодноразово нам це сповіщає, особливо у посланнях Ап. Павло, у цьому вірші цю думку ми також можемо побачити, оскільки вона підводить до наступного твердження. Але перш ніж перейти до нього, варто зауважити, що тут також йдеться про те, що ті, хто прийняв Ісуса, померли з Ним для гріха. Новий Живий переклад Біблії з цього вірша дає посилання на Рим.6:2, де про це йдеться прямо. Хоча прямо про це йдеться і в вірші, що розглядається грецькою, що трохи завуальовано перекладом.

Отже, Христос відіслав від нас гріхи, знищивши їх, тому вони більше не є частиною нас. Так що старого грішника більше немає, а є тільки врятований за благодаттю праведник. Тому що якщо грішник, значить, все ще у своїх гріхах без прийняття забезпеченого Ісусом визволення від них. Але справа в тому, що старий грішник не може жити для правди. Про це говорить наступне твердження, яке тісно зав'язане на звільненні від гріха, тому процитую всю цю фразу цілком: "щоб ви, позбавившись гріхів, жили для правди".

Вживане тут формулювання дає зрозуміти, що жити для правди, чи праведності, можна лише позбувшись гріхів. Якщо ці гріхи не вилучені, немає можливості жити для правди. І оскільки Ісус узяв на Себе гріхи всіх і кожного, знищивши їх на хресті, то можливість жити для правди є у кожного, хто тільки звернеться до Ісуса, прийнявши Його Своїм Господом та Спасителем. З цієї причини Писання і говорить про те, що люди винні в Новому Завіті вже не за свої вчинки, але на них є лише один гріх, тільки один – це невіра у Христа. Як написано: "Невіруючий уже засуджений (Ів.3: 18)", - і він засуджений ні за що інше, як тільки за невіру, тому що все інше поніс і знищив Ісус.

І навіщо Ісус поніс гріх і знищив його? Щоб ми, звільнившись від гріха, жили для правди. А що є наслідком правди чи праведності? Лікування. Тому ранами Ісуса ми і були зцілені. Оскільки Ісус підніс на дерево гріхи, Він поніс і всі наслідки гріха, якими є немочі та хвороби. Це ми бачимо у двох образах. По-перше, Вт.21:23 встановлювало, що кожен, хто висить на дереві, проклятий. Проклятий за що? За вчинений ним злочин. А оскільки Ісус ніякого злочину не чинив, але добровільно взяв на Себе нашу провину, то Він виявився проклятим за нас і замість нас. А частиною прокляття є немочі та хвороби, тому і їх Ісус поніс замість нас, взявши на Себе прокляття людства.

По-друге, Ісуса навіть не просто прибивали до хреста. Його побили. Дослідники кажуть, що бичі були із шипами, що виривають шматочки шкіри при кожному ударі. Нам важко уявити, який біль зазнав Ісус замість нас. Таким чином, на Ньому було безліч ран - думаю, їх було не просто безліч, але безліч. Це і є ще одним чином неміч і хвороб, які поніс за нас і замість нас Ісус. Він узяв на Себе всяку неміч і всяку хворобу, вилучивши їх від нас цілком і повністю разом із гріхом. 

Таким чином, і приходимо до висновку, записаного Петром у цьому місці Писання: оскільки наші гріхи були віддалені від нас і знищені, то разом з ними – і хвороби; а оскільки результат визволення від гріха - це життя праведності, то рани, які забезпечили нам таке життя і свободу, принесли нам і зцілення - свободу і звільнення від хвороб і неміч.

Цікаво, що зцілення ранами Месії говорить і Ісая. Однак в Іс.53:5 нічого не сказано про звільнення від гріхів і життя для правди. Тому що це було одкровенням Нового Завіту, а у Старому Завіті лише детальніше описується те, що Христос покараний. З цієї причини Петро мав повторити це, але вже у світлі нового одкровення, акцентуючи увагу саме на звільненні від гріхів, наслідком чого стало життя для правди, або життя в праведності. А оскільки праведність не підпадає під прокляття, оскільки вона абсолютно вільна від нього, то і життя в праведності означає життя, вільне від гріха та прокляття, а тому і від наслідків гріха та виразів прокляття, якими є хвороби та немочі.

Отже, можемо говорити про те, що праведність і хвороби несумісні, так само як праведність не сумісна з гріхом і прокляттям. Праведність живе у благословенні, тому що вона позбавлена ​​всього того, що перебуває під прокляттям. У праведності немає місця порочній природі гріха, тому хворобам і немощам ніде зачепитися. Вони були позбавлені свого кореня. А залишившись без кореня, вони вичерпуються - ранами Його ми зцілилися.

При цьому "зцілення" - це теж цікаве грецьке слово "ἰάομαι (iaomai)" . І воно означає не тільки і не просто зцілення, але його значення такі: 

1.) лікувати, зцілювати;

2.) зробити цілісним;

2.а) звільнити від помилок і гріхів, домогтися (чиєїсь) порятунку.

Таким чином, рани Ісуса так само забезпечили спасіння, як і зцілення; і вони забезпечили непросто зцілення, але цілісність; і в них так само було закладено звільнення та звільнення від гріхів. Як бачимо, все тут настільки пов'язане, що одне тільки слово "вилікувати" означає і позбавити гріхів, і принести порятунок, і зробити цілісним! Адже це вся та робота, яка була зроблена Ісусом на хресті! Це все нерозривно пов'язано, так що спасіння означає визволення від гріхів, а визволення від гріхів означає життя для правди, а життя для правди, у праведності, означає повну цілісність . При цьому образ не буде цілісним, якщо тільки одна складова буде такою. Так що цілісність означає не просто зцілення в тілі, але цілісність у дусі, душі та тілі. Ось що забезпечив нам Ісус!

Нам лише потрібно це усвідомити, повірити й у цьому ходити. Коли Ісус сказав принесеному до Нього розслабленому: " Прощаються тобі гріхи твої", - тоді ж Він наказав йому встати та ходити (Мт.9:2-7). На цьому прикладі бачимо, що Ісус тут так само почав з гріхів, розлучившись з ними, після чого було зцілення. Виходячи з цього, можемо говорити про те, що зцілення - це природне наслідок визволення від гріхів і відкуплення для вічного життя в праведності, так що де є усвідомлення праведності, там немає місця хворобам або немощам.

Ми були врятовані і викуплені; ми померли для гріха, але воскресли для нового життя у праведності; ми народилися згори і наш родовід простий: від Бога. А у Бога абсолютно чиста ДНК, бо абсолютно праведна. Отже, що прийшло зі звільненням від гріхів лікування передбачає цілісність і генетичного коду, унаслідок чого ніяким природним схильностям до прокляття немає місця. І подумати тільки, якщо прокляття настільки проникло в людину, що навіть поставило відбиток на його ДНК, то тим більше сила спокутування та благословення матиме вплив на тіло!

І нарешті, варто звернутися до грецького значення слова, яке в Синодальному перекладено як правда ("живі для правди"), тому що це внесе свої доповнення в цілісну картину і повний образ розуміння Писання. На грецькому це слово "δικαιοσύνη (dikaiosunē)", яке означає: 

1.) у широкому значенні: стан, [у якому людина] такий, яким він має бути; праведність; стан, прийнятний для Бога;

1.b.) чесність, чеснота (гідність, цнотливість), чистота життя, правота, правильність мислення, почуття та дії.

До речі, це саме, що й у Рим.5:17 перекладено просто як " праведність " .

Виходячи з цього, життя в праведності означає гідне і чисте життя чесності, чесноти та цнотливості; життя в стані правильного мислення, почуттів (у що включається і правильне, добре, самопочуття) та дій, поведінки. Більше того, праведність – це і є наш стан таких, якими ми й повинні бути, адже людина і була створена таким Богом, а Ісус повернув нас до цього стану правильного та прийнятного становища перед Богом, зробивши нас частиною сім'ї Божої та причасниками Божої природи (2Пет.1: 4).

Тому нам просто потрібно оновити свій розум до реальності викуплення (Рим.12:2), щоб мати здатність ходити і жити в забезпеченому нам Ісусом. Адже доки ворог буде обманювати дітей Божих щодо їхньої природи, становища і стану, то зможе імітувати владу прокляття над їхнім життям, від якого, насправді, ми були повністю викуплені, позбавлені та звільнені . Отже, одягнувши шолом спасіння (Еф.6:17) і продовжуючи дивитися в дзеркало слова Божого (2Кор.3:18), нам треба продовжувати працювати над нашим перетворенням на образ Христів, оновлюючи до нього наш розум, тому що образ Христів абсолютно непроникний і не схильний навіть до жодної хвороби чи немочі . І ми можемо ходити в цьому - насправді Ісус і зробив усе те, що Він зробив, щоб ми ходили і жили в цьому. 

Нам лише потрібно продовжувати перетворюючу роботу з нашим розумом і в нашому серці через роздуми над словом Божим, що викорінює будь-який протилежний образ. І коли він буде викорінений, ми зможемо мати досвід у оновленому житті, вільному від гріха та прокляття на цій землі. Ті, кому вдалося оновити свій розум і прийняти вірою у своє серце цю істину, переживали це (напр., Дж. Лейк). І ми можемо мати і повинні мати те саме, ходячи в такій же владі та непроникності, як і Ісус ходив цією землею. Тому, нам потрібно докласти всіх зусиль для того, щоб це слово потрапило в серце і перетворило розум, тому що встановлені прокляттям твердині - вірусний програмний код - це єдине, що продовжує допускати прояви прокляття і давати їм місце в житті віруючих, в той час час як вони від цього цілком вільні. 

Отже, ми здобули досконалу свободу у Христі від рабства гріха, прокляття та їхніх наслідків - тепер нам тільки треба навчитися ходити, жити і діяти в цьому. Хай допоможе нам у цьому Господь! Хоча Він уже і послав нам Свою допомогу в тому, що дав нам Духа Свого Святого... Але нехай Він допоможе нам навчитися від Нього, давши благодать для цього! Алілуя! Слава Богу!

16.10.2023

Зустріч з Біблією: Як читати Писання і застосовувати його вчення у повсякденному житті

Біблія - це одна з найважливіших книг для християн, але не завжди легко знайти в ній той зміст, який необхідний для нашого духовного розвитку. Якщо ви хочете краще зрозуміти Біблію і застосувати її учення у повсякденному житті, розглянемо деякі практичні поради.

  1. Розуміння Біблії: Почніть з базових знань про Біблію та її історію. Досліджуйте культурні та історичні контексти, ...

Виробляйте терпіння, працюйте над характером і не втрачайте надії

«Більше того, радітимемо і тріумфуватимемо в нинішніх випробуваннях наших і веселимемося в стражданнях, знаючи, що скрутні обставини, скорботи і труднощі справляють терпіння і непохитну стійкість. А стійкість (мужність) виробляє зрілий характер (підтверджену віру, випробувану непорочність). (Подібний) характер виробляє (звичку) мати повну радості та впевненості надію».

Простити чи не простити?

Простити чи не простити? Бог дає нам можливість зробити вибір, і ми маємо жити з наслідками свого вибору. Ми можемо не прощати нікому, ображатися, закриватися – і бути нещасними або ж можемо вибрати прощення – і насолоджуватися перевагами свободи, яку воно приносить. От тільки тут є ще один момент: якщо ви завжди думали, що простити чи ні – це тільки справа власного вибору, то...

Впевненість у невидимому

– Тато, а що таке віра? – запитає мене (неодмінно колись запитає!) один з моїх підростаючих синів. А в моїй голові зазвучить готове, завчене із семінарської лави визначення зі Священного Писання: «Віра ж є здійснення очікуваного і впевненість у невидимому» (Євр. 11:1). Але я прибережу його на потім, а доки витягну перед погляд допитливого хлопченяти старий добри...

Чи не час наслідувати Бога?

Отже, наслідуйте Бога, як діти кохані.
— Ефесянам 5:1

Ви коли-небудь опинялися в такій неприємній ситуації, що ви хотіли втекти, але ви не могли цього зробити? Як ви поводилися тоді: дратувалися, обурювалися, показували своє невдоволення? Чи, взявши себе в руки, не давали волю емоціям? А може, ви стиснули зуби чи натягнуто посміхалися, намагаючись усім вигля...

Вам не потрібно довго молитися, щоб привернути увагу Бога

Уюності в мене була спокуса повірити, що ефективна молитва має бути тривалою та інтенсивною. І я змушував себе. Навіть постив по 10 днів.

Але в міру духовного зростання я виявив, що іноді навіть на короткі молитви приходять швидкі відповіді. Якось я стояв у дворі свого будинку під час сильного шторму і просив Бога відвести торнадо. Я просто не мав часу молитися довго. Пізніше я дізнав...

Бути людиною молитви

У житті, шановний читачу, неможливо уникнути болю. Батьки, які намагаються захистити своїх дітей від болю, покарань, різких слів, є нещирими, несправедливими й поганими.

Їхні діти зростатимуть дезорієнтованими й не звиклими до болю та труднощів, через що в майбутньому, найімовірніше, страждатимуть на депресію, постійно відчуватимуть неміч і не могтимуть докладати ані найменших зусиль,...

Необхідні якості для досягнення успіху

Отже, брати мої любі,
будьте тверді, непохитні,
завжди процвітайте в Господній справі…
— 1 Коринтянам 15:58

Сьогодні я хочу поговорити про те, які риси характеру необхідно мати, щоб досягти успіху. Зауважте, люди, які досягли успіху в житті і залишили слід в історії, мали сильний характер. Я хочу зупинитися на кількох важливих якостях, які обов'я...

Подолати самотність

«Бо я навчився бути задоволеним тим, що в мене є, умію жити і в злиднях, вмію жити і в достатку» (Флп. 4:11,12), – ділився життєвим досвідом апостол Павло з віруючими міста Филипи, а тепер – з нами.

Задоволення тим, що маєш – це явна ознака вдячності за все, що посилає Господь. Саме дивне, що навчитися цьому легше при браку чогось, ніж при його н...

5 правил для успішного фізичного та духовного життя

1) Щоранку відводьте час на спілкування з Богом.

У Псалмі 5:4 Давид написав про своє рішення присвячувати Богові щоранку: «Господи! рано почуєш голос мій, — рано постану перед Тобою, і дивитимусь» (переклад з Біблії короля Якова).

Особливо хочу звернути Вашу увагу на ту частину вірша, яка виділена курсивом: «… і дивитимуся». Якщо ми не почина...