Істинний щасливець
Один учитель, знаменитий своїми знаннями, довго і старанно благав Бога показати йому таку людину, від якої він міг би дізнатися прямий шлях, що зручно веде до Неба. Одного разу, коли він, перейнятий цим бажанням, старанніше за звичайне засилав молитви, йому здалося, що чує голос згори, що наказує йому вийти з келії до церковного притвору: "Там, - говорив голос, - знайдеш ти людину, яку шукаєш".
Вийшов учитель і знайшов біля дверей церковних жебрака старця, всього покритого виразками та ранами, у найжалюгіднішому вигляді. Проходячи повз нього, вчитель сказав йому звичайне привітання:
— Доброго дня тобі, старцю!
А старець відповів:
— Не пам'ятаю, щоб мені був якийсь день не добрий.
Вчитель зупинився і, ніби виправляючи своє перше привітання, промовив:
— Я бажаю, щоби Бог дав тобі щастя.
А старець відповів:
— Я ніколи не бував нещасливим.
Здивувався вчитель і, подумавши, що не вслухався чи не зрозумів його відповіді, додав:
— Що ти кажеш? Я бажаю, щоб ти був благополучний.
— А я відповідаю тобі, що нещасливим не бував, — сказав старець.
Тоді вчитель сказав:
— Бажаю тобі того, чого ти хочеш сам собі.
— Я нічого не потребую і маю все, що бажаю, хоч і не шукаю тимчасового благополуччя.
— Хай же врятує тебе Бог, — сказав вчитель, — якщо ти зневажаєш мирські блага. Але скажи мені, невже ти один щасливець між людьми? Отже, несправедливі слова Йова: бо людина народжена від дружини малолітня (Іов. 14:1) і життя її сповнене бідами; не розумію, як один ти вмів уникнути нещасть?
— Точно так, як я тобі сказав, — заперечив старець. — Коли ти побажав мені доброго і щасливого дня, що я ніколи нещасливим і нещасним не бував, бо те, що маю, мені Бог дав, за те дякую. А щастя моє в тому і полягає, що я не бажаю щастя. Боязнь щастя та нещастя небезпечна тільки тому, хто їх боїться. Але я не дбаю про щастя і ніколи не благаю про нього до Небесного Батька, всім керуючого, і, таким чином, я ніколи не був нещасливим, подібно до того, бажання якого завжди виконуються. Чи голодний я? Дякую за те Богові, як Отця, що веде вся, їх же вимагаємо (Мт. 6, 8). Чи холодно мені, чи страждаю від негоди, — також хвалю Бога. Чи всі сміються з мене, так само хвалю Його, бо знаю, що все це робить Бог, і неможливо, щоб те, що робить Він, було погано. Таким чином, все, - приємне і неприємне, солодке і гірке, — радісно приймаючи, як від руки доброго Отця. Бажаю тільки того, чого бажає Бог, і тому все відбувається за моїм бажанням. Злоотриманий той, хто шукає щастя у світі, тому що немає тут іншого щастя, як тільки покладатися у всьому на волю Божу. Воля Господня і добра, і справедлива; вона ні кращою стати, ні худою бути не може. Вона судить усіх, її ніхто. Я намагаюся зовсім її триматися і дбаю лише про те, щоб хотіти того, чого хоче Бог, і не бажати того, чого він не бажає. А тому й не вважаю себе анітрохи нещасливим, коли мою волю цілком з'єдную і узгоджу з Божою волею, так що в мене одне бажання чи небажання: чого хоче чи не хоче Бог. хто шукає щастя у світі, бо немає тут іншого щастя, як тільки покладатись у всьому на волю Божу. Воля Господня і добра, і справедлива; вона ні кращою стати, ні худою бути не може. Вона судить усіх, її ніхто. Я намагаюся зовсім її триматися і дбаю лише про те, щоб хотіти того, чого хоче Бог, і не бажати того, чого він не бажає. А тому й не вважаю себе анітрохи нещасливим, коли мою волю цілком з'єдную і узгоджу з Божою волею, так що в мене одне бажання чи небажання: чого хоче чи не хоче Бог. хто шукає щастя у світі, бо немає тут іншого щастя, як тільки покладатись у всьому на волю Божу. Воля Господня і добра, і справедлива; вона ні кращою стати, ні худою бути не може. Вона судить усіх, її ніхто. Я намагаюся зовсім її триматися і дбаю лише про те, щоб хотіти того, чого хоче Бог, і не бажати того, чого він не бажає. А тому й не вважаю себе анітрохи нещасливим, коли мою волю цілком з'єдную і узгоджу з Божою волею, так що в мене одне бажання чи небажання: чого хоче чи не хоче Бог. щоб хотіти того, чого хоче Бог, і не бажати того, чого не бажає. А тому й не вважаю себе анітрохи нещасливим, коли мою волю цілком з'єдную і узгоджу з Божою волею, так що в мене одне бажання чи небажання: чого хоче чи не хоче Бог. щоб хотіти того, чого хоче Бог, і не бажати того, чого не бажає. А тому й не вважаю себе анітрохи нещасливим, коли мою волю цілком з'єдную і узгоджу з Божою волею, так що в мене одне бажання чи небажання: чого хоче чи не хоче Бог.
— Чи на переконання свого ти це кажеш? - Заперечив вчитель. — Скажи мені: чи ти думав би, якби Богові завгодно було послати тебе в пекло?
- Богу послати мене в пекло? — вигукнув старець. — Але знай, що маю два плечі дивної сили, якими б я вхопився за Нього обіймом нерозлучним: одне плече — моє глибоке смирення, а інше — нелицемірна любов до Бога. Цими раменами я так би міцно обійняв Бога, що куди б не був Ним посланий, туди б і Його потяг із собою, і, звичайно, для мене приємніше було б бути поза небесами з Богом, ніж у небі без Нього.
Здивувався вчитель відповідям старця і зрозумів, що найкоротший шлях до Бога – бути у всьому згодним з Його волею. Бажаючи, проте, ще більше випробувати премудрість старця, таку потаємну в худій храміні його тіла, він спитав його:
— Звідки ти прийшов сюди?
- Від Бога, - відповів старець.
— Де ти знайшов Бога?
— Там, де лишив усе мирське.
— А де ти залишив Бога?
— У чистоті думок та доброї совісті.
- Хто ти сам? — спитав учитель.
— Хто б я не був, — відповів старець, — але я такий задоволений моїм становищем, яке ти бачиш, що воістину не помінявся б на багатство всіх царів земних. Кожна людина, яка вміє володіти собою і наказує своїми думками, є царем.
— Отже, і ти цар: де ж твоє царство?
- Там, - відповів старець, вказуючи на Небо. — Той Цар, кому це Царство проголошено безперечними рисами.
— Хто тебе навчив цього? І хто дав тобі цю премудрість? — спитав нарешті вчитель.
— Скажу тобі, — відповів старець, — що я цілі дні проводжу в мовчанні, і чи молюся, чи вправляюся в благочестивих думках, завжди дбаю про одне, щоб міцно бути з'єднаним із Богом. А з'єднання з Богом і злагоду з Його волею все навчають.
Так вчитель, навчившись бесідою з жебраком і виклавши йому світ, повернувся до себе, хвалюючи і славлячи Бога, що приховав цю від "премудрих і розумних" і відкрив убогому старцеві, що дитиною злобою (Мф. 11, 25).
|
|
|
|
Істинна свобода
«Скажи мудрості: Ти сестра моя! — і розум назви рідним твоїм» (Прип. 7:4).
Мудрість у тих книжках Приповістей — це спосіб життя, отже, коли Соломон закликає бути мудрими, він не обов'язково має на увазі
розумові здібності чи геніальність.
З іншого боку, коли в Біблії говориться про розум, йдеться про розумний підхід до життя, здатність відрізняти хоро...
Две дороги
Зустрічалися на роздоріжжі дві дороги. Вузька та широка.
— Зовсім ти себе запустила: вся в гострому камені, колдобинах, колючим тернням заросла! - Почала дорікати широка вузьку. — Твої мандрівники того й дивись помруть від втоми чи голоду! Чи то річ я: гарна, гладка! Уздовж мене кафе, ресторани, будинки з усіма зручностями. Живи — веселись!
Ми потрібні один одному
Одна людина, прогулюючись полем, побачивши в'яз і виноградну лозу, почала міркувати про те, як вони потрібні один одному.
Виноградне дерево має плід, а в'яз - дерево безплідне, але виноградна лоза не може приносити багатого плоду, якщо не спиратиметься на в'яз, тому що лежачи на землі, вона дає гнилий плід. Але якщо виноградна лоза висітиме на в'язі, то дає плід рясний і добрий. ...
Прощена неділя
Все потихеньку заспокоїлося. І в душі настав світ. До всього, що раніше боляче поранило, Ольга стала ставитись по-іншому. Більш смиренно.
Не викликала у душі відторгнення дійсність.
Ще кілька років тому така думка приводила Ольгу збентежено. Одна думка про те, що може залишитись однією, лякало, ніби за нею ховалася безодня. Тому вона терпіла, зносила глузу...
Чому вчить Біблія — Святий Дух
Вчення про Святого Духа є лише у християнській релігії. Розмірковуючи про Нього, пам'ятайте, що Ісус Христос є центральною темою Біблії. Ми не знаємо імені Духа Святого; у Біблії ска...
Наслідуйте Ісуса!
«Живіть (ведіть життя) гідно у згоді з покликанням (даним згори), (як властиво покликаним на служіння Богу) у глибокій смиренності, (покірності), лагідності (безкорисливості, доброті, м'якості), будьте довготерплячі, поблажливі один до одного, виконані кохання».
– Послання до Ефесян 4:1-2,
Розширений переклад Біблії
У першому вірші п'ятого розділу По...
Псалом
Як часто нас кривдять. Незаслужено. І тому, здається, особливо боляче.
По парку, загребаючи листя чоботями, йшла жінка. Спокійно йшла. З усмішкою, але з якоюсь відстороненою. У себе пішла. Начебто мирно все, а думки копошаться, рояться, набридливі й прив'язливі: Начебто стараєшся, не суперечиш, працюєш, усе виконуєш, як кажуть... Але, маленький недолік.&...
ЦІННІ У ХРИСТІ
«Ви куплені дорогою ціною; не робіть рабами людей»
(1 Кор. 7:23).
Різниця між невдахами і переможцями над їх вроджених здібностях чи обставинах життя. Різниця щодо життя.
Невдахи зазнають поразки перш ніж розпочати, і переможці виграють теж перш, ніж починають. Все народжується і вмирає у нашому розумі.
Те, що ми говоримо та думаємо, визначає, чого...
Пловець
Людина, яка не вміє плавати, в паніці борсалася в річці. Він підняв хмару бризок і по річці побігли хвилі, які людина в страху прийняла за небезпечну течію. Він почав боротися із річковими хвилями. Нарешті потопаючий збагнув, як треба триматися на воді і потроху доплив до берега. Вибравшись із води, плавець озирнувся і побачив, що на річці повна тиша, а він увесь час боровся...
Усміхнися світу
Усміхнися світу і світ усміхнеться тобі. З чого ти починаєш щодня?
З посмішки чи роздратованої гримаси, яка перша думка спадає тобі на думку?
Світ навколишній тебе сповнений любов'ю радістю світлом, ти помічаєш це. А іноді треба просто зняти чорні окуляри і широко посміхнутися світу, щоб помітити це. Але зняти окуляри з очей незрівнянно простіше, ніж зняти з душ...