За все дякуйте
«Що означає дякувати Богові за все?» – це питання хоч раз у житті спадало на думку кожній людині. Я зовсім не здивуюсь, якщо воно приходило і до вас. Зараз у нашому житті багато складних обставин: хвороби, біди, важкі втрати, переживання. Та Слово Боже через апостола Павла нам каже: «За все дякуйте: бо така щодо вас воля Божа у Христі Ісусі» (1Сол. 5:18). Як правильно зрозуміти ці слова? Думаю, що цей вірш цілком може зрозуміти тільки та людина, котра хоч раз у житті реально відчула, що таке Божа добрість. (Рим. 2:4)
Чи багато серед тих, хто називає себе християнами, реально всім серцем дякують Богові за те добро, яке Він щоденно звершує в їх житті: за дах над головою, за кожен шматочок хліба на столі, за сили жити, за радість, за чарівну квітку, за здібність бачити, чути, працювати..? На жаль, дуже часто ми не розуміємо, що все без винятку – це те, що прийшло від Бога. Авжеж, ми працювали, у магазин по хліб ходили також ми, і навіть нарізали його ми… Але ж сили, таланти, здібності для роботи, які ми використовували для того, щоб заробити на хліб нам дав Бог.
Чи багато з нас дякують Всевишньому за те, що незважаючи на наші гріхи і супротив Йому, Він все одно продовжує підтримувати в нас життя та дозволяє нам користуватися Його благами? Чи дійсно ми вдячні Богові, коли говоримо Йому слова вдячності? Багато віруючих все ж таки дякують Богові за те добро, що в них є. Але ж чи не буває так, що дякуючи за хліб на столі, ми одночасно десь у глибині свого серця (може, навіть не зізнаючись собі в тому) думаємо, а міг би бути на столі і ананас, і дорога ковбаса, і взагалі, щось смачненьке? Або коли дякуємо Бога за якусь обновку, одночасно жалкуємо про те, що могло їх бути і три, і чотири! Буває десь у глибині душі ми ображаємось на Бога, чому Він не дав нам більше і краще. Як бачимо, нам з Вами є над чим серйозно замислитись.
Набагато важче дякувати Богові за щось погане, що відбулось або відбувається в нашому житті. В кращому випадку ми просто мовчимо, а в гіршому ми відкрито звинувачуємо Бога в несправедливому ставленні до нас. Адже ми не такі вже й погані і навіть служимо Богу (регулярно відвідуємо церкву, виконуємо всі ритуали – пости, де треба, вклонимось, де треба, помолимось і т. д.). Тоді чому в нас нема хоромів у різних частинах світу, креветок на вечерю, міцного здоров’я? Або чому хоча б немає спокійного життя? Адже ми не просимо для себе багато… (Хоча іноді дуже хочеться!)
Як же можна дякувати за погане? За хвороби, біди, втрати… Не думаю, що зможу повністю відкрити зміст слів апостола Павла, тому що на 100% впевнений, що неможливо зрозуміти, якщо ти сам не пройшов через процес пізнання волі Божої. Коли твоє особисте нещастя або біль одного разу в мить стала дверима до справжнього Світла, Добра, Любові. Це момент, коли не очікувано прийшло розуміння того, що якби не це нещастя, не ця страшна втрата, то ніколи б не зрозумів слів апостола Павла: «До того знаємо, що тим, які люблять Бога, покликаним з Його волі, усе сприяє для добра» (Рим. 8:28).
Із свого власного досвіду я пересвідчився в тому, що Бог любить нас, хоч і посилає випробування. 18 вересня минуло 20 років з того часу, коли ми з дружиною пережили важку втрату, проводжаючи у Небесні оселі нашу доньку Лілю. Їй було 18 років. Після автомобільної аварії вона знаходилась три місяці в комі і в такому стані пішла до Господа. Через наше єство пройшли слова: «За все дякуйте». Бог дав глибше замислитися над змістом життя і краще зрозуміти суть істин Слова Божого – Біблії. Здається, Бог іде на великий ризик бути відкинутим, коли допускає в життя людини те, за що людина ніяк не може дякувати. Такі обставини якби навмисне розхитують і без того хитку довіру людини. Але ж без цього людина ніколи б не зрозуміла, що живе не вірячи ні в Бога, ні в Його силу. Продовжуючи жити за своїми власними правилами ми відштовхуємо від себе направляючу руку Бога, яка веде нас до спасіння і подалі від гріха і смерті. Випробування перевіряють, чи є в серці жива віра в Бога. В таких ситуаціях викривається віра в свого особистого «бога», який повинен виконувати всі бажання людини та служити їй, незважаючи ні на що. Чого варта наша віра, якщо вона не здатна пройти випробування вогнем, якщо там же у вогні вона згорає, як солома? Чого варта віра, яка при першому сильному вітру руйнується і відрікається від Бога і Спасителя? Хіба ми не повинні дякувати Богові за те, що Він допускає такі вітри і такий вогонь у нашому житті? Це стається, щоб ми, врешті-решт, побачили, наскільки слабка наша віра, наскільки мало ми знаємо Бога, якщо в час випробування ми линемо не до Нього, не на Нього надіємось, а шукаємо допомоги на стороні.
Коли апостол Павло писав: «За все дякуйте: бо така щодо вас воля Божа у Христі Ісусі», він звертався до людей, які увірували та почали вважати себе християнами. Цей вислів для багатьох повинен стати лакмусовим папірцем, для того щоб мати можливість перевірити себе: чи у вірі я?
Той, хто реально належить Христу, може крізь сльози і біль свого єства щиро сказати Богові: «Мені боляче, але я знаю, що через цю біль Ти даєш мені те, що я ніколи б не зміг зрозуміти та прийняти по-іншому, тому я вдячний Тобі».
Хочу зрештою застерегти, що досягнення подібного стану вимагає неабияких зусиль, наполегливості та духовних вправ. Апостол Павло навіть говорить, що цьому ми маємо навчатися.
«Бо я навчився бути задоволеним тим, що в мене є, умію жити і в злиднях, вмію жити і в достатку; вчився всього і в усьому, насичуватись і терпіти голод, бути і в достатку, і в нестатках» (Флп. 4:11-12).
Що могло бути основою для такої життєвої позиції? Зрозуміло, правильна постановка пріоритетів. Для Павла повнота духовного життя переважала над другорядними речами, які мали суто фізичну або тілесну основу. Так, такий світогляд дається не легко. Його потрібно виховувати, формувати в собі, наполегливо працюючи над собою; поглиблювати відносини з Богом до такої міри, щоб можна було сказати, як сказав далі апостол: «Усе можу в Ісусі Христі, Який мене зміцнює» (Флп. 4:13).
На жаль, сьогодні, як і дві тисячі років тому, статистика вдячності досить невтішна. Пам’ятаєте зцілення Христом десятьох прокажених, і наскільки вони виявилися вдячними? «Йдучи до Єрусалима, Він проходив між Самарією та Галилеєю. І коли входив Він в одне село, зустріли Його десять чоловік прокажених, які зупинилися віддалік. І вони гучним голосом говорили: Ісусе, Наставнику, помилуй нас. Побачивши їх, Він сказав їм: підіть покажіться священикам. І коли вони йшли, очистилися. Один же з них, побачивши, що зцілився, повернувся, гучним голосом прославляючи Бога, і припав лицем до ніг Його, віддаючи Йому хвалу; і це був самарянин. Тоді Ісус сказав: чи не десять очистилися? Де ж дев’ять? Чому вони не повернулися віддати славу Богові, тільки іноплемінник цей? І сказав йому: встань, іди; віра твоя спасла тебе (Лк. 17:12-19).
Христос зціляє прокаженого, Дозе Мельхіор
Не факт, що інші дев’ять зцілених були гіршими за їхнього товариша по нещастю. Це вказує на те, що невдячність, виявляється, є рисою людського серця. Що воно вимагає цілковитого задовільнення лише своїх егоїстичних потреб, увага усіх має бути спрямована тільки на них. Гріховна природа – це природа також і невдячності.
Та Христос продемонстрував зразок найвищого милосердя. Безумовно, що Ісус знав, що дев’ятеро зцілених виявляться невдячними, тим не менше, він уздоровив їх. Тим паче, на Голгофі Він віддав Своє життя за нас грішних і невдячних! Саме Його жертва милосердя зробила все для того, щоб дати нам нове життя і нове серце, як сказано через пророка Єзекиїля (11:19).
Є ще одна особливість людської природи – це сприймати всі благодіяння Божі як належне. Людина швидко звикає до того, що нею хтось опікується, і в разі її відсутності, у кращому випадку, це викликає в неї подив, а то й обурення. Ось така егоїстична природа тілесної людини. У центрі такої природи стоїть оте «я», принципом якого є «я – і ніхто інший, мені – і нікому іншому». І таким чином, засади християнської моралі, складовою якої є вдячність, відверто нівелюються. Та це позиція егоїстичного серця щодо доброго, а що відбувається з таким серцем, коли нас спіткає якась скорбота, переживання? Апостол Павло закликає нас подяку складати за все. Це воля Божа про нас у Христі Ісусі. Це природа відродженої людини.
Отже, оновлене серце набуває нової властивості – вдячності Богу і бажання прославляти Його. «Буду вихваляти Тебе, Господи, Боже мій, всім серцем моїм і прославлятиму ім’я Твоє повіки. Бо велика милість Твоя наді мною» (Пс. 85:12,13).
24.09.2023
|
|
|
|
Хто має вухо чути, нехай чує
Хто має вухо чути, нехай чує, що Дух говорить церквам
Улюблені діти Божі, брати і сестри Церкви Божої у Христі Ісусі: благодать і мир вам від Бога Отця нашого та Господа нашого Ісуса Помазаника.
Великий Бог, Творець неба та землі, створив Собі народ в ім'я Своє. Народ великий та сильний. Сам Бог прийшов до нас і вселився в наші серця, у нас, і ми сильні Його силою, вел...
Все можливо віруючому
Одного разу один чоловік, проходячи повз слонів у зоопарку, раптом зупинився, здивований тим, що такі величезні створіння, як слони, були прив'язані тонкою мотузкою за передню ногу. Ні ланцюгів, ні клітки. Було очевидно, що слони можуть легко звільнитися від мотузки, якою вони прив'язані, але з якоїсь причини вони цього не роблять.
Він підійшов до дресирувальника і запитав,...
Повертаючись до притчі про блудного сина...
Думаю, немає на Землі людини, яка хоч раз у житті не чула б притчу Ісуса Христа про блудного сина. До неї протягом багатьох століть зверталися і досі звертаються богослови та художники, письменники та артисти… У цій притчі людина зображена в той самий момент, коли вона відвертається від Бога, щоб слідувати власним шляхом у «землю чужу», де сподівається пожити в своє задо...
Огірки
За вікном розривався у надривному, що переходить на хрипоту, крики, півень.
Ласкаве сонце пробивалося крізь фіранки, малюючи чудові візерунки на
дощатій підлозі. Пахло пилом та м'ятою.
Марія Михайлівна звикла за той короткий час, що жила тут, у селі, прокидатися рано, з криком Петьки. Цікаво, - подумала вона, коли він намагається розбудити всю округу?&...
Секрет щастя
Небажання жити в наш час, на жаль, не рідкість. Це ненормальне явище існує у будь-якій країні світу, а до кінця XX століття, за статистикою, кількість самогубств зросла.
Зойк матері: «Як далі жити? Син став наркоманом. Я так мріяла про нього, він був моєю надією. Коли він народився, я була найщасливішою на землі, а тепер він перетворився на чудовисько, с...
Страждати чи діяти?
Одного разу один чоловік проходив повз якийсь будинок і побачив стареньку в кріслі-качалці, поряд з нею гойдався в такому ж кріслі дідок, що читає газету, а між ними на ганку лежав собака і тихенько скиглив. Перехожий задумався: чому собака скиглить, а господарі їй не допомагають?
Наступного дня він знову йшов повз цей будинок і побачив ту ж картину, собака так само скиглив.&nbs...
Чудова робота
- Уф.. Ну і втомилася я, - прошепотіла Любаша, розгинаючи спину. Обтрушивши руки від землі, поставивши лопату під навіс, усміхнулася і підняла очі до неба.
- Господи, я посадила, а Ти. зростати. Слава Тобі за все. Віддаю все у Твої руки.
У неї і справді все зростало, урожай незалежно від погоди завжди був чудовим. Сусід тільки косився на її г...
Хто по-справжньому багатий
У старця запитали одну людину, чи багатий він.
- Не знаю, - відповів той. — Мені лише відомо, що має багато грошей.
— Виходить, він багатий?
— Бути багатим і мати багато грошей — не те саме, — сказав старець. — По-справжньому багатий лише той, хто цілком задоволений тим, що має. Той же, хто намагається мати більше того, що має, б...
День, про який ми забуваємо
Мені здається, що більшість із вас дозволяють залишитися дню Вознесіння непоміченим або не надають йому належного значення. Ми відзначаємо Різдво, коли вічний Божий син прийшов у цей світ, народившись у Віфлеємі, і ім'я йому «З нами Бог». Ми багато говоримо про життя Христа, як має бути. Ми багато говоримо про Його спокутну жертву, яку принесли за нас на хресті. ...
Притча про молитву
Стояло посушливе літо, і фермери, мешканці невеликого селища, були стурбовані тим, що буде з їхнім урожаєм. Одного недільного дня після меси вони звернулися до свого пастора за порадою.
— Батьку, ми маємо щось робити, чи ми втратимо врожай!
— Все, що вам потрібно, — це молитися з абсолютною вірою. Молитва без віри – це не молитва. Вон...