Істинний щасливець
Один учитель, знаменитий своїми знаннями, довго і старанно благав Бога показати йому таку людину, від якої він міг би дізнатися прямий шлях, що зручно веде до Неба. Одного разу, коли він, перейнятий цим бажанням, старанніше за звичайне засилав молитви, йому здалося, що чує голос згори, що наказує йому вийти з келії до церковного притвору: "Там, - говорив голос, - знайдеш ти людину, яку шукаєш".
Вийшов учитель і знайшов біля дверей церковних жебрака старця, всього покритого виразками та ранами, у найжалюгіднішому вигляді. Проходячи повз нього, вчитель сказав йому звичайне привітання:
— Доброго дня тобі, старцю!
А старець відповів:
— Не пам'ятаю, щоб мені був якийсь день не добрий.
Вчитель зупинився і, ніби виправляючи своє перше привітання, промовив:
— Я бажаю, щоби Бог дав тобі щастя.
А старець відповів:
— Я ніколи не бував нещасливим.
Здивувався вчитель і, подумавши, що не вслухався чи не зрозумів його відповіді, додав:
— Що ти кажеш? Я бажаю, щоб ти був благополучний.
— А я відповідаю тобі, що нещасливим не бував, — сказав старець.
Тоді вчитель сказав:
— Бажаю тобі того, чого ти хочеш сам собі.
— Я нічого не потребую і маю все, що бажаю, хоч і не шукаю тимчасового благополуччя.
— Хай же врятує тебе Бог, — сказав вчитель, — якщо ти зневажаєш мирські блага. Але скажи мені, невже ти один щасливець між людьми? Отже, несправедливі слова Йова: бо людина народжена від дружини малолітня (Іов. 14:1) і життя її сповнене бідами; не розумію, як один ти вмів уникнути нещасть?
— Точно так, як я тобі сказав, — заперечив старець. — Коли ти побажав мені доброго і щасливого дня, що я ніколи нещасливим і нещасним не бував, бо те, що маю, мені Бог дав, за те дякую. А щастя моє в тому і полягає, що я не бажаю щастя. Боязнь щастя та нещастя небезпечна тільки тому, хто їх боїться. Але я не дбаю про щастя і ніколи не благаю про нього до Небесного Батька, всім керуючого, і, таким чином, я ніколи не був нещасливим, подібно до того, бажання якого завжди виконуються. Чи голодний я? Дякую за те Богові, як Отця, що веде вся, їх же вимагаємо (Мт. 6, 8). Чи холодно мені, чи страждаю від негоди, — також хвалю Бога. Чи всі сміються з мене, так само хвалю Його, бо знаю, що все це робить Бог, і неможливо, щоб те, що робить Він, було погано. Таким чином, все, - приємне і неприємне, солодке і гірке, — радісно приймаючи, як від руки доброго Отця. Бажаю тільки того, чого бажає Бог, і тому все відбувається за моїм бажанням. Злоотриманий той, хто шукає щастя у світі, тому що немає тут іншого щастя, як тільки покладатися у всьому на волю Божу. Воля Господня і добра, і справедлива; вона ні кращою стати, ні худою бути не може. Вона судить усіх, її ніхто. Я намагаюся зовсім її триматися і дбаю лише про те, щоб хотіти того, чого хоче Бог, і не бажати того, чого він не бажає. А тому й не вважаю себе анітрохи нещасливим, коли мою волю цілком з'єдную і узгоджу з Божою волею, так що в мене одне бажання чи небажання: чого хоче чи не хоче Бог. хто шукає щастя у світі, бо немає тут іншого щастя, як тільки покладатись у всьому на волю Божу. Воля Господня і добра, і справедлива; вона ні кращою стати, ні худою бути не може. Вона судить усіх, її ніхто. Я намагаюся зовсім її триматися і дбаю лише про те, щоб хотіти того, чого хоче Бог, і не бажати того, чого він не бажає. А тому й не вважаю себе анітрохи нещасливим, коли мою волю цілком з'єдную і узгоджу з Божою волею, так що в мене одне бажання чи небажання: чого хоче чи не хоче Бог. хто шукає щастя у світі, бо немає тут іншого щастя, як тільки покладатись у всьому на волю Божу. Воля Господня і добра, і справедлива; вона ні кращою стати, ні худою бути не може. Вона судить усіх, її ніхто. Я намагаюся зовсім її триматися і дбаю лише про те, щоб хотіти того, чого хоче Бог, і не бажати того, чого він не бажає. А тому й не вважаю себе анітрохи нещасливим, коли мою волю цілком з'єдную і узгоджу з Божою волею, так що в мене одне бажання чи небажання: чого хоче чи не хоче Бог. щоб хотіти того, чого хоче Бог, і не бажати того, чого не бажає. А тому й не вважаю себе анітрохи нещасливим, коли мою волю цілком з'єдную і узгоджу з Божою волею, так що в мене одне бажання чи небажання: чого хоче чи не хоче Бог. щоб хотіти того, чого хоче Бог, і не бажати того, чого не бажає. А тому й не вважаю себе анітрохи нещасливим, коли мою волю цілком з'єдную і узгоджу з Божою волею, так що в мене одне бажання чи небажання: чого хоче чи не хоче Бог.
— Чи на переконання свого ти це кажеш? - Заперечив вчитель. — Скажи мені: чи ти думав би, якби Богові завгодно було послати тебе в пекло?
- Богу послати мене в пекло? — вигукнув старець. — Але знай, що маю два плечі дивної сили, якими б я вхопився за Нього обіймом нерозлучним: одне плече — моє глибоке смирення, а інше — нелицемірна любов до Бога. Цими раменами я так би міцно обійняв Бога, що куди б не був Ним посланий, туди б і Його потяг із собою, і, звичайно, для мене приємніше було б бути поза небесами з Богом, ніж у небі без Нього.
Здивувався вчитель відповідям старця і зрозумів, що найкоротший шлях до Бога – бути у всьому згодним з Його волею. Бажаючи, проте, ще більше випробувати премудрість старця, таку потаємну в худій храміні його тіла, він спитав його:
— Звідки ти прийшов сюди?
- Від Бога, - відповів старець.
— Де ти знайшов Бога?
— Там, де лишив усе мирське.
— А де ти залишив Бога?
— У чистоті думок та доброї совісті.
- Хто ти сам? — спитав учитель.
— Хто б я не був, — відповів старець, — але я такий задоволений моїм становищем, яке ти бачиш, що воістину не помінявся б на багатство всіх царів земних. Кожна людина, яка вміє володіти собою і наказує своїми думками, є царем.
— Отже, і ти цар: де ж твоє царство?
- Там, - відповів старець, вказуючи на Небо. — Той Цар, кому це Царство проголошено безперечними рисами.
— Хто тебе навчив цього? І хто дав тобі цю премудрість? — спитав нарешті вчитель.
— Скажу тобі, — відповів старець, — що я цілі дні проводжу в мовчанні, і чи молюся, чи вправляюся в благочестивих думках, завжди дбаю про одне, щоб міцно бути з'єднаним із Богом. А з'єднання з Богом і злагоду з Його волею все навчають.
Так вчитель, навчившись бесідою з жебраком і виклавши йому світ, повернувся до себе, хвалюючи і славлячи Бога, що приховав цю від "премудрих і розумних" і відкрив убогому старцеві, що дитиною злобою (Мф. 11, 25).
|
|
|
|
Притча Вітер і квітка
Вітер зустрів чудову Квітку і він дуже сподобався йому. . Поки він ніжно пестив Квітка, той відповідав йому ще більшим коханням, вираженим у кольорі та ароматі.
Але Вітру здалося мало цього, і він вирішив: "Якщо я дам Квітці всю свою міць і силу, то той обдарує мене чимось більшим". І він дихнув на Квітку потужним диханням. Але Квітка не винесла бурхливого вітру і...
Нескінченний хліб
Жила була бідна бабуся.
Така вона була бідна, що часом їй навіть не було з чого хліба спекти. І була в неї сусідка-злидня, яка цю стареньку невпинно бідністю її дорікала. І раптом помітила сусідка: щойно вона приймається хліб пекти, у бабусі теж із труби дим йде, ніби хліб печеться.
— Невже ця жебрачка теж розбагатіла? - Здивувалася сусідка. — Треба заг...
Скільки Бог дасть
- Селянкін!!!! . рознеслося гучним зв'язком по автомайстерні, - у тебе дочка народилася! Вітаємо! . на два голоси весело повідомили Олена та Зіночка.
- О, проставляйся! Ніжки обмиватимемо! . витираючи руки ганчір'ям, весело сказав Мишко. автомеханік, який місяць всього працює в автоколоні.
– Куди тобі! Ніс не доріс і ...
Біблійна смиренність. Приклад смиренності
Біблійна енциклопедія свідчить, що смиренність є гордістю. Ця чеснота вважається однією з основних у християнстві. Смиренність людини полягає в тому, що вона у всьому покладається на милість Господа і чітко розуміє, що без Нього вона не зможе нічого досягти. Смиренна людина ніколи не ставить себе вище за інших, з радістю та вдячністю приймає тільки те, чим обдаровує його Господь, не вимагає біл...
Сумнів це стріла цибульної
Він може проникати, через
думки, обставини, слова інших людей. Йому схильні
всі люди, незалежно від статі і віку. Але особливо до нього чутлива
жіноча стать.
правоті слів
Божих, а потім впала в непослух. Порушення заповіді Господньої
призвело до плачевних наслідків як для
перших людей, так і для їх нащадків . цінності перед Богом, прагнуть&...
Доріжка
Жили-були два сусіди. Настала зимушка-зима, випав сніг. Перший сусід рано-вранці вийшов з лопатою розгрібати сніг перед будинком. Поки розчищав доріжку, подивився, як там у сусіда. А у сусіда — акуратно втоптана стежка.
Наступного ранку знову випав сніг. Перший сусід став на півгодини раніше, взявся до роботи, дивиться — а в сусіда вже прокладено доріжк...
Біблійні мудрості, афоризми та висловлювання
А що понад те, те від лукавого.
А це все додасться вам.
Блаженні злиденні духом.
Літера вбиває, дух же творить.
Вавилонське стовпотворіння.
Віра без діла мертва є.
Бачити сучок у вічі брата свого, але у своєму власному не помічати навіть колоди.
Влада темряви.
У всіх справах твоїх пам'ятай про кінець. У вогонь т...
Десять заповідей для батьків
1. Не чекай, що твоя дитина буде твоєю копією, бо вона, як і ти створена на образ Божий. Допоможи йому стати самим собою.
2. Не зганяй на дитині свої образи, щоб потім він не зігнав на тобі свої. Що посієш те й пожнеш.
3. Не вимагай від дитини плати за все, що для неї робиш. Ти дав йому життя, він дасть життя іншому – це невідворотний закон подяки.
4. Н...
Безумовне прощення
«І пробач нам борги наші, як і ми прощаємо боржникам
нашим» (Мт. 6:12).
Дехто каже: «Я прощаю, але не забуду!»
Говорити так само безглуздо, як нагадувати людині, яка вже віддала нам борг, що колись вона позичала у нас гроші.
Прощення має на увазі забуття, інакше це не прощення.
Люди, які не забувають образ, насправді не вибачають. А не проща...
Співчутлива порада
Молода жінка сиділа на лавці у парку і чомусь гірко плакала. У цей час Ваня їхав своїм триколісним велосипедом алеєю. І так шкода стало йому тітці, що він спитав:
- Тіто, ти чому плачеш?
- Ой, малюку, ти не зможеш зрозуміти, - відмахнулася жінка.
Вані здалося, що після цього тітка почала плакати ще сильніше. Він каже:
- Тіто, у тебе щось болить, і ти плачеш?&n...