П'ятниця 17 Травень 2024   Українська  /   Русский       Пошук    

Сенс і значення воскресіння Христового

Давайте неначе станемо учасниками тієї події. Можна тільки уявити з яким серцем Марія Магдалина і Марія йшли до місця, куди поклали тіло Сина Божого. Для більшості з нас навіть на підсвідомому рівні здається, що смерть – це остаточна крапка, після якої вже нічого немає. У науці її визначають часто як завершення усього живого, усіх природних біологічних процесів. Багатьом здається, що далі вже нічого немає і бути не може. Саме так безліч філософських і матеріалістичних світоглядів намагаються дуже просто вирішити проблему сенсу буття людського. “Бери від життя все, що варто. Роби все, чого побажає душа твоя, бо завтра помремо” – от головний їх девіз. “Життя коротке”, – констатують люди. Але, те що побачили перші свідки Божої Сіли просто приголомшило їх. Місце, куди було покладене тіло Ісусове виявилося порожнім. І камінь, що загороджував вхід до гробу не зумів утримати нашого Господа. Бо Він є воскресіння і життя. Немає ніякого сенсу шукати Живого серед мертвих. Це були слова Ангела Божого.

Воскресіння – саме те, чого найбільше не хоче адекватно сприймати людський розум. Але і без чого, за словами апостола Павла, віра і проповідь наша християнська є просто марними. Коли Павло проповідував в Афінах, як свідчить про це книга Діянь апостолів, його не сприйняли, коли він почав проповідувати про воскресіння. Віра в загробне життя була властивою практично в усіх міфах різних народів і культурах. Про існування душі після її смерті були уявлення у всіх культурах і релігіях.

Але, коли йдеться про особисте воскресіння тіла після смерті ніхто з упевненістю не зміг сказати про це. Безліч людей задаються питанням: яка причина смерті, чому вона існує і що після неї. Ще з часів Ісуса Христа про це сперечалися фарисеї і саддукеї. Останні ніяк не хотіли вірити в життя після смерті і вірили, що лише в цьому світі можлива відплата за гріхи людини і винагорода за праведне життя.

У книзі Буття Бог говорить про гріхопадіння людини. Хоча все, що створив Бог було досконалим, проте через непослух Богові людина грішить. Коли Адам скуштував з дерева пізнання добра і зла, він почав ховатися від Бога. У древньохристиянській традиції іноді можливо прослідкувати думку про те, що так людина відокремила себе від Свого Творця і створила собі пекло. Тому що пекло, у першу чергу, не просто місце фізичних мук людини за свої гріхи. Це роз’єднання людини з Богом у тій або іншій мірі.

Писання каже нам про це наступне: “Змій був хитрішим за всіх звірів польових, яких створив Господь Бог. І сказав змій жінці: чи дійсно сказав Бог: не їжте ні від якого дерева в раю? І сказала жінка змію: плоди з дерев ми можемо їсти, тільки плодів з дерева, яке посеред раю, сказав Бог, не їжте їх і не доторкайтеся до них, щоб вам не померти. І сказав змій жінці: ні, не вмрете, але знає Бог, що того дня, коли ви з’їсте їх, розкриються очі ваші, і ви будете, як боги, що знають добро і зло. І побачила жінка, що дерево добре для їжі, і що воно приємне для очей і жадане, тому що дає знання; і взяла плодів його і їла; і дала також чоловікові своєму, і він їв. І розкрилися очі у них обох, і пізнали вони, що нагі, і зшили вони фігове листя, і зробили собі оперезання.

І почули голос Господа Бога, Який ходив по раю під час прохолоди дня; і сховався Адам і жінка його від лиця Господа Бога між деревами раю. І покликав Господь Бог Адама і сказав йому: Адаме, де ти?” (Буття 3:1-9). З цього уривка видно перше питання, яке задав Бог людині. Господь насправді дуже добре знав, де Адам. Але чи знав Адам своє духовне положення? Бо зв’язок між Богом і людиною таким, яким він був раніше, перестав існувати. Людина починає приносити жертви Богові як спробу очистити свою душу від вад і гріхів.

От він – початок всякої релігії, як спосіб достукатися до небес і спробувати людині звернутися до Бога. Виникає закон релігійний і юридичний, оскільки людина вже навіть не в змозі адекватно оцінити своє духовне життя і контролювати свої тілесні бажання. Людство в усіх гріхах своїх хоче достукатися і знайти Бога. Проте практика і досвід багатьох людей показує, що самостійно з’єднається з Богом просто так неможливо. Гріх, який так суперечить Богові, не дає такої можливості. Але милостивий Господь ніколи не залишав людину. Бог так само любить людину і говорить до пророка Єзекиїля: “І ти, сину людський, скажи дому Ізраїлевому: ви говорите так: “злочини наші і гріхи наші на нас, і ми танемо у них: як же можемо ми жити?” Скажи їм: живу Я, – говорить Господь Бог: не хочу смерти грішника, але щоб грішник навернувся від путі свого і живий був. Наверніться, наверніться від злих путів ваших; для чого помирати вам, доме Ізраїлів?” (Єз. 33:10,11). Таке формулювання пророцтва Єзекиїля свідчить про Божу милість до грішника не залежно від міри його гріхів. У цей час Ізраїль переживав глибоку кризу.

Вавилонський цар Навуходоносор практично знищує юдейську державу. Проте Бог звертався і говорив про сповідання гріхів, поверненні до служіння лише Одному Богу Живому і до відкидання ідолів. Коли здавалося при цьому все зруйнованим і мертвим, Господь показав Єзекиїлю видіння про воскресіння. Слово Боже демонструє наступну картину: “Була на мені рука Господа, і Господь вивів мене духом і поставив мене серед поля, і воно було повне кісток, і обвів мене навколо біля них, і ось дуже багато їх на поверхні поля, і ось вони дуже сухі. І сказав мені: сину людський! чи оживуть кістки ці? Я сказав: Господи Боже! Ти знаєш це. І сказав мені: проречи пророцтво на кістки ці і скажи їм: “кістки сухі! слухайте слово Господнє!” Так говорить Господь Бог кісткам цим: ось, Я введу дух у вас, і оживете. І обкладу вас жилами, і вирощу на вас плоть, і покрию вас шкірою, і введу у вас дух, і оживете, і пізнаєте, що Я Господь“. (Єз. 37:1-6).

Видіння пророка Єзекиїля

Промова Господня до слуги Його спрямована на відкриття великої Таємниці воскресіння з мертвих, яка повинна статися в майбутньому. І це не лише пророцтво про прийдешнього благочестивого Царя і Пастиря, Який правитиме вічно (Господа Ісуса Христа), але і про наше воскресіння.

Святе Євангеліє вчить нас і про наше з вами воскресіння разом з Христом. Ні, ви не недочули, – саме про наше воскресіння разом з Ним. Апостол Павло в Посланні до Колосян підкреслює наступне: “Отже, якщо ви воскресли з Христом, вишніх шукайте, де Христос сидить праворуч Бога, про горнє помишляйте, а не про земне. Бо ви померли, і життя ваше сховано з Христом у Бозі“. (Кол. 3:1-3). Дійсно, коли йдеться про свято Пасхи, безліч людей йдуть як ніколи в церкву; у домі все прибрано, як належить святу. Безліч віруючих, на жаль, при всьому цьому більше є “пасхальними віруючими”. І все-таки слухаючи звістку про прощення їх гріхів, про чудове Христове воскресіння безліч людей так і не можуть простити один одному помилки, не можуть навчитися любити один одного, як учить про це Господь. І при цьому нічого “горнього”, того духовного, яке в Христі, Його характері так і не проявляється в житті багатьох християн. Хоча і по-святковому люди в ці дні вітаються, але продовжують грішити проти ближнього і Господа.

І коли питання життя і смерті часто може стояти мало не головним питанням нашого життя, християнська віра має надію на воскресіння. Християнство – це вчення, яке свідчить, що не все закінчується могильною плитою. Апостол Павло в 1 Посланні до Солунян пише: “Не хочу ж, браття, лишати вас у незнанні про померлих, щоб ви не сумували, як інші, що не мають надії. Бо коли ми віруємо, що Ісус помер і воскрес, то й померлих в Ісусі Бог приведе з Ним“. (1Сол. 4:13-14). Є в кожного віруючого в Христа – надія і віра у воскресіння з мертвих. “У цей день великий Христос звернувся від мерців, до яких приклався. У цей день відбив Він жало смерті, скрушив похмурі затвори пекельні, дарував свободу душам. У цей день, повставши з гробу, з’явився Він людям, для яких Він народився, помер і піднятий з мертвих”, – каже свт. Григорій Богослов. Нехай цими словами тішиться наша душа. Наблизимося до Господа, бо Він благий і навіки Його милосердя і свята любов до всіх нас! Нехай перебуватиме Господь з усіма Вами! Амінь.

24.09.2023

Визволення, яке дає нам Христове Воскресіння

  1. Протягом всього двохтисячолітнього періоду існування, християнство завжди відчувало на собі сильний прес зовнішніх переслідувань. Це і тиск гонінь, і тиск скептицизму, і тиск атеїзму. Уже із самого початку створення Церкви, християнське вчення активно висміювалося.

    Особливий шквал насмішок вилився на догмат воскресіння. Насмішники знаходилися в усі періоди Церкви. Афіня...

Свобода і звільнення

Свобода і визволення – це те, що Ісус приніс нам Своєю жертвою на хресті та воскресінням з мертвих. Він звільнив нас від рабства гріха і смерті, щоб ми могли жити в новому житті, сповненому надії та радості. Це нове життя дає нам можливість бути вільними від занепокоєнь та страхів, вільними від порочних звичок та негативних думок.

Ісус навчив нас, що справжня свобода ...

Любов Бога до світу

Сьогодні я хотів би говорити з вами про те, як Великдень нагадує нам про любов Бога до світу. У цей день ми відзначаємо перемогу Ісуса Христа над смертю, але також Пасха нагадує нам про те, як Бог любить нас.

У Писанні говориться, що "Бог так полюбив світ, що віддав Свого Єдинородного Сина, щоб кожен, хто вірує в Нього, не загинув, але мав вічне життя" (Івана 3:16). Це пока...

Віра у воскресіння: уроки від апостола Хоми

Дорогі брати і сестри у Христі, сьогодні ми відзначаємо свято Великодня, яке є найважливішою подією в християнській історії. Цього дня ми відзначаємо перемогу Христа над смертю та воскресіння Його з мертвих. Віра у воскресіння Христа є наріжним каменем християнської віри, і тому я хотів би розповісти вам про те, як апостол Хома, один із учнів Христа, допомагає нам зрозуміти важливість...

Звільнення від гріха

Дорогі брати та сестри! Сьогодні я хочу поговорити з вами про воскресіння Христове, про те, як ця подія звільняє нас від гріха і дозволяє розпочати нове життя у Христі.

Коли ми дивимося на наше життя, ми бачимо, що ми всі грішники. Ми всі робимо помилки та порушуємо Божі заповіді. Але завдяки жертві Ісуса Христа на хресті та Його воскресіння ми можемо отримати звільнен...

Великдень - одне з найсвятіших і найрадісніших свят у нашому житті

Сьогодні ми відзначаємо Великдень - одне з найсвятіших і найрадісніших свят у нашому житті. Це час радості та захоплення, тому що ми відзначаємо воскресіння Ісуса Христа, яке стало перемогою над смертю та гріхом.

Ми віримо в те, що Ісус Христос – це наш Спаситель, і через Його смерть і воскресіння ми можемо отримати прощення гріхів і життя вічне. Воскресіння Ісуса &nd...

Перемога Ісуса Христа над смертю та гріхом

Як говориться в Писанні: "Він не тут, бо воскрес, як сказав. Ідіть, скажіть учням Його та Петру, що Він іде перед вами в Галілеї; там ви побачите Його, як Він сказав вам" (Марк 16:6-7 ). Ця велика новина повинна заповнити наші серця вдячністю та радістю, оскільки вона означає, що ми можемо жити з Христом вічно.

Цього дня ми також повинні пам'ятати про те, як Христос жертвував Св...

Воскресіння Христа: джерело надії та нового життя

Сьогодні я хотів би поділитися з вами про те, як воскресіння Христа стало джерелом надії та нового життя для всіх віруючих. Воскресіння Христа є фундаментальною подією християнської віри і має велике значення для нашого життя сьогодні.

Воскресіння Христа дає нам надію життя після смерті. Як сказано в Писанні: "І якщо Христос не воскрес, то порожня проповідь наша, порожня та...

Про Великдень у контексті розповіді про розбійника на хресті і як його віра в Христа принесла йому спасіння

Дорогі брати і сестри у Христі! Сьогодні ми зібралися разом, щоб відзначити свято Великодня – день, коли Христос воскрес із мертвих і дарував нам свободу і надію на вічне життя. Але наша проповідь сьогодні буде не тільки про воскресіння, а й прощення гріхів, яке Бог дає нам через віру в Його сина, Ісуса Христа.

Сьогодні я хочу розповісти вам про розбійника на хресті, ...

Про те, як Ісус переміг смерть і дав нам спасіння та надію

Друзі, у цей Пасхальний день, я хочу поговорити з вами про те, як Ісус переміг смерть і дав нам спасіння та надію. Це фундаментальна істина християнства, яку ми повинні усвідомити і прийняти в серці, щоб отримати справжнє спасіння.

Коли Ісус помер на хресті, це був не лише фізичний акт убивства, але й духовна жертва, яку Він приніс за наші гріхи. Ісус взяв на себе наші гріх...